5 vecí, ktoré získam pravidelným cvičením


Pokiaľ pravidelne cvičíte, iste mi dáte za pravdu, že cvičenie má na náš organizmus blahodárny vplyv. Okrem nárastu sily a kondície, si všimnete i zlepšenie zdravotného stavu. Vďaka cvičeniu odbúrate stres, budete sa cítiť lepšie a získate krásnu postavu. Pozrite sa na 5 vecí, ktoré s cvičením získate 😉

1. Sila a kondícia

Ako ste sa mohli dočítať v mojom predošlom článku, sila je nevyhnutná pre všetky druhy nášho pohybu. Pri státí, dokonca i pri sedení, kedy ide len o nehybné držanie tela, musia naše svaly vyvíjať určitú silu. Vďaka cvikom a pravidelnému cvičeniu postupne získavame predovšetkým väčšiu silu. Tá má pre náš život oveľa väčší význam, ako si mnohí dokážu predstaviť. Dostatok sily robí náš život kvalitnejším a príjemnejším. S rastúcou silou a kondíciou sme postupne vytrvalejšími, nakoľko sme schopní lepšie čeliť dlhotrvajúcej záťaži.

Pravidelné cvičenie výhody - veselá nálada

2. Lepšie zdravie

Na rozdiel od netrénovaných jedincov, sa väčšina tých, ktorí cvičia pravidelne, môže pochváliť nielen krajšou postavou a lepšou kondíciou, ale takmer vždy i radostnejším zdravotným stavom 😉

Vďaka správnym cvikom a cvičeniu dobre vyvinuté svaly nás účinne chránia pred zranením i únavou v bežnom živote. Náš pasívny pohybový aparát (kostra) drží pohromade vďaka svalom, šľachám a väzom. Správnym tréningom túto stabilitu ešte zvýšite. Vypracované svalstvo totiž lepšie stabilizuje kĺby. A pokiaľ máte príležitostné poruchy pohybového aparátu, správnym cvičením môžete tieto potiaže zmierniť, či úplne odstrániť.


Od 35. roku nášho života ročne stratíme zhruba 0,5 – 1% kostnej hmoty. Istotne mnohí z vás už tušia, že je reč o osteoporóze, ktorá ročne zodpovedá za tisíce zlomenín. Pravidelné cvičenie blahodárne pôsobí práve proti úbytku kostnej hmoty. Pokiaľ začnete pravidelne cvičiť včas, hustotu svojej kostnej hmoty zvýšite a budete mať podstatnú preventívnu výhodu oproti tým, čo necvičia. A ak ste ešte nezačali, vedzte, že nikdy nie je neskoro!

Mnoho štúdií dokázalo, že i 90-ročný začiatočník môže pravidelným tréningom docieliť enormné zvýšenie svojej sily. V niektorých prípadoch sa silový potenciál v tejto skupine zvýšil až o 50%!

3. Rýchle zotavenie

Dokonca i sami lekári vám pri mnohých zdravotných problémoch ako jednu z prvých vecí naordinujú pravidelný pohyb. Pacienti po úrazoch navštevujú rehabilitačné strediská, kde v doprovode fyzioterapeutov prevádzajú sady špeciálnych cvikov a cvičení na zotavenie. Rovnako tak rekonvalescencia po určitých chirurgických zákrokoch si vyžaduje špeciálne druhy cvičení. Ja sama som po tzv. sklerotizácií žíl (ambulantné odstránenie žiliek a menších žíl) musela do svojho bežného cvičebného programu zaradiť aj špeciálne cviky na nohy. A cvičiť som musela denne.

Ako som už spomenula vyššie, pravidelný tréning a cvičenie majú obrovský význam v procese regenerácie po zranení, alebo operáciách pohybového aparátu. 

4. Veselá nálada

Obrovský význam má i pozitívny vplyv cvičenia na psychiku. Je všeobecne známe, že pokiaľ pravidelne cvičíte, cítite sa jednoducho lepšie. Máte krajšiu postavu, vyššie sebavedomie, ste uvoľnený a vďaka cvičeniu máte do krvi vyplavené tie správne hormóny.

Neviem, či ste však tušili, že dokonca i pacienti s ťažkými depresiami hospitalizovaní do psychiatrických liečební sú nútení skočiť do teplákov a začať cvičiť. Zistilo sa totiž, že s činkami v ruke si žily podrezať nedokážu. Ani sa v behu obesiť 😉

5 vecí, ktoré získam cvičením - veselá nálada

5. Krásne telo

Vďaka pravidelnému cvičeniu sa zvýši podiel vášho svalstva a klesne podiel tukového tkaniva. Je to zvyčajne najhlavnejší dôvod, pre ktorý vôbec cvičíme 😉 Pomocou správne zvolených cvikov pritom môžete pracovať na ktorejkoľvek časti tela a formovať ju podľa vlastných predstáv.

Dlhodobé zameriavanie sa na posilovanie výhradne jednej časti tela však rozhodne neodporúčam. Pokiaľ chcete mať krásnu, štíhlu postavu pravidelne precvičujte celé telo

 

Môže sa ti páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>